2014. április 14., hétfő

Weöres Sándor - centenárium a Klasszik rádióban



Az a megtiszteltetés ért, hogy meghívtak a Klasszik rádióba - a szerkesztő, Rímer Péter elolvasta egy régebbi bejegyzésünk Weöres kínai fordításairól, és nagyon megtetszett neki, amit olvasott. Bátor dolog volt... mint ahogy meglehetősen bátran hagyta benne a szerkesztett anyagban is azokat a megjegyzéseim, amelyeket legalábbis problémásnak tekinthet a szakma. Mentségemre szóljon: soha nem állítottam, hogy szakértő lennék; csak egy lelkes amatőr vagyok a szó eredeti értelmében: aki szereti azt, amit művel.

A meghívást provokáló bejegyzés:

testvérei (a nyugati kötet kivételével, azt Galamb úr értékelte):


Az első fele felkerült a soundcloudra, nagy örömmel osztom meg veletek!


3 megjegyzés :

  1. Gratulálok, érdekes beszélgetés, hallgattam volna még.
    Fura és veszélyes terep a műfordítás, valahol Weörest is olvastam a témában nyilatkozni...

    Ami nekem rég feltűnt és most te is célzol rá; Weöres távol-keleti költő lett a műfordításai által.
    Számomra ugyanis az ultimatív buddhist/taoista tanítás nem a Tao Te King, hanem A teljesség felé.

    Ha a tanítvány kész, eljön a mester, mondják a buddhisták.
    Aztán ha a tanítvány okos, maga is mester lesz. Nem igaz?

    VálaszTörlés
  2. UPDATE!
    Azóta felkerült az egész, összesen 12 részben, ahogy adásba került. Nem tudom, mennyire egyértelmű ezen a kis beillesztett izén, de a track-eket le lehet görgetni és ott a többi is :)
    Nagyon büszke vagyok rád, édes!

    VálaszTörlés
  3. Köszönettel: a hallgatóság.
    Működik.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...